FINA-in portal MJERE

PROVEDBA MJERA ZA FINANCIJSKU LIKVIDNOST  

Gospodarskim subjektima čije je poslovanje ugroženo uslijed epidemije koronavirusa omogućena je online prijava za mjere Vlade Republike Hrvatske u cilju očuvanja razine gospodarske aktivnosti i likvidnosti.

Za potrebe očuvanja gospodarske aktivnosti i likvidnosti sljedećih dana biti će dostupno podnošenje prijava za mjere:

– krediti za očuvanje financijske likvidnosti,
– odgoda kredita
– reprogram kredita



TKO SE MOŽE PRIJAVITI

Trgovačka društva, obrti te obiteljska poljoprivredna gospodarstva čije su poslovne aktivnosti u okolnostima epidemije ugrožene ili u potpunosti onemogućene.

TKO ZAPRIMA PRIJAVE ZA KREDITE

Sve banke u Republici Hrvatskoj, HBOR, te HAMAG-BICRO.

U realizaciji uspostave informacijskog rješenja za provedbu gospodarskih mjera sudjeluju Ministarstvo Financija, Hrvatska narodna banka i FINA.

KAKO FUNKCIONIRA
Sustav centralizirano prikuplja prijave i nakon provjere unesenih podataka šalje podatke iz prijave kreditnim instucijama.

Svaka kreditna institucija po primitku i obradi podataka iz prijave povratno kontaktira prijavitelja mjere i izravno preuzima daljnji proces odobrenja kredita.

Da bi se korisnik mogao prijaviti na mjeru, prethodno se treba registrirati na sustav.

REGISTRACIJA PRIJAVITELJA U SUSTAV

Registracija i prijava korisnika omogućena je  putem poveznice: https://gospodarskemjere.fina.hr.  

Za registraciju u sustav prijavitelj upisuje nekoliko osnovnih podataka nakon čije provjere na adresu e-pošte dobiva link za aktivaciju lozinke. Prilikom pripreme registracijskih podataka korisnik daje suglasnost za obradu osobnih i ostalih podataka u svrhu obrade njegove prijave (GDPR). Nakon što se uspješno registrirao, korisnik se može prijaviti u sustav te početi unositi podatke za gospodarski subjekt za koji želi ostvariti mjeru.

Nakon odrađene prijave, podnositelji zahtjeva nastavljaju komunikaciju vezanu uz samu realizaciju zahtjeva sa odabranom kreditnom institucijom.


Važna napomena za podnositelje zahtjeva: 
Od ponedjeljka, 30.3. je podnositeljima zahtjeva dostupna opcija prijave za mjeru kredita za očuvanje financijske likvidnosti.

Omogućena je registracija u sustav, unos podataka za gospodarski subjekt koji je predmet prijave, odabir kreditne institucije u kojoj želi da se razmotri njegova prijava te slijedeće obvezne izjave:

  • Izjava o smanjenju prihoda u ožujku 2020. g. u odnosu na ožujak 2019.g.
  • Izjava o procijenjenom smanjenju prihoda za travanj, svibanj i lipanj 2020.g.
  • Izjava o visini potrebnih kreditnih sredstava.

U idućih nekoliko dana kroz sustav će biti omogućen unos i drugih potrebnih podataka nužnih kreditnim institucijama za evaluaciju zahtjeva za sve tri mjere. 

Podnositelj zahtjeva daje izjavu kojom jamči za istinitost i točnost podataka nakon čega će se prijava za mjeru i pripadni set podataka automatski dostaviti odabranoj kreditnoj instituciji. 

ČESTA PITANJA I ODGOVORI
Informacije će biti dostupne u vidu čestih pitanja i odgovora (FAQ), korisničkih uputa i video materijala koji su izrađeni kako bi olakšali registraciju i prijavu.

Podršku korisnicima u postupku registracije i tijekom rada u sustavu pružati će Fina a pitanja se zaprimaju na mail adresi: mjere.podrska@fina.hr 

 

NAPOMENA
Usprkos nastalim okolnostima, ulažu se ogromni napori kako bi se u najkraćem roku omogućio  cjeloviti postupak on line prijave koji će uključivati sve tri mjere za financijsku likvidnost, te kako bi se u postupku prijave pružila potrebna pomoć i podrška.
Kako bi bili u mogućnosti pravovremeno pružiti potrebnu podršku , molimo da slijedite sve popratne smjernice za rad sa sustavom te pratite informacije koje će biti objavljivane na ovim mrežnim stranicama. 



Podijeli